czwartek, 24 lipca 2014

Kampania "Stop the beauty madness" i współczesne kanony piękna

W ramach niedawno zrealizowanej kampanii "Stop the beauty madness" przygotowano 25 zdjęć kobiet różniących się wiekiem, wagą i kolorem skóry. Jej celem jest zmiana postrzegania współczesnych standardów piękna. Nawet jeśli nie uda się tym razem osiągnąć celu (wiara w tak nagłą zmianę byłaby moim zdaniem trochę naiwna) - takie akcje są potrzebne...


Na stronie projektu czytamy: Przychodzi czas, kiedy masz po prostu dość. Dość niemożliwych do osiągnięcia standardów. Dość idealnego "imageu". Przede wszystkim zaś poczucia, że jesteś NIE WYSTARCZAJĄCO [zgrabna, szczupła, opalona, piegowata... - dodane przez XL-ka] jeśli chodzi o urodę. Przychodzi też czas kiedy większość kobiet zaczyna mieć tego dosyć. Kiedy blogi, kampanie, zdjęcia typu "selfie" zaczynają zmieniać reguły gry.

Myślę, że jedna kampania reguł gry nie zmieni, natomiast autorzy tego projektu słusznie zauważyli, że z czasem ludzie sami zaczną się buntować przeciwko sztucznie ustalonym kanonom. Nie bez powodu akcja prowadzona jest głównie na instagramie. Przekaz jest jasny - dziś w internecie może publikować każdy i jest to olbrzymia szansa na pozytywne zmiany.

3 komentarze:

  1. Pewnie jedna kampania nic nie zmieni, ale od czegoś trzeba zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nareszcie, każdy może być wprawdzie lepszą wersją siebie, ale czy naprawdę zawsze i wszędzie musi?! :)
    Podoba mi się ta kampania, może będzie pierwszym krokiem do zmiany różnych stylów wyglądu, podobnie jak mamy różne style ubierania.
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze dużo trzeba do pełnej akceptacji otoczenia kobietek XL-ek.. Ale wydaje mi się,że jest coraz lepiej. Choć w mojej malutkiej mieścinie nie zauważyłam tego,ale będąc w większych miastach widzę,że XL-ki czują się swobodnie,modnie ubrane,z uśmiechem na twarzy kupują ciuszki :)

    OdpowiedzUsuń